Om mig

Velkommen til min blog, hvor jeg vil bringe relevante emner, egne tanker og reflektioner omkring emner der gør indtryk på mig, gode oplevelser, ideer og indlæg som jeg gribes af og som optager mig.

torsdag den 4. december 2014

Ønske på min ønskeseddel

Det er snart jul og jeg skriver ønske seddel.
Ikke en helt almindelig ønskeseddel men en vigtig ønskeseddel

Jeg vil ønske mig et lysthus,  hvor der er hjerterum og varme, hvor der er alt hvad krop og sind har brug for af omsorg, fysisk velvære, psykisk velvære, næring til sjæl, sind og krop.

Et lyst hus der rummer mulighed for at slippe din indre kreative kunstner ud i den friske luft,
Et lyst hus med have hvor der kan sås, luges og plantes, hvor man kan se livet, livslysten og energien og drømme spirer.

Et lyst hus til og for dig som er ramt af en spiseforstyrrelse, som gerne vil livet, men ikke tør, som længes men overmandes af frygt. Til dig som ikke føler at du kan bruge den rigide behandling med overfokusering på mad og vægt og under fokusering  på alt  det som en spiseforstyrrelse handler om nemlig følelser.

Et lyst hus hvor der er plads til pårørende og hvor de kan få støtte til at være i en umenneskelig situation 24/7 – 356, et hus hvor nøgleordene er livsenergi, nærvær, kærlighed, rummelighed, og respekt for den enkelte, et lyst hus der har plads til at du tager ansvar og huset støtter dig i de små men sikre skridt på din egen vej, frem for en forud bestemt kasse du skal stoppes i. Det vil være et lyst hus der emmer af glæde, grin og gråd, hvor der tages ansvar frem for at uddele skyld.

Jeg vil ønske at der var en region der turde bryde grænser ned og lave det unikke sted med samarbejde på tværs, med øje for at hvor der er liv er der muligheder.
Hvor du som træder ind af døren og har brug for hjælp får den på dine premisser, her vil der være en at tale med inden for 24 timer uanset du er pårørende og ramt af en spiseforstyrrelse.

Hvor det vigtigste er din beslutning om, at komme i lysthuset.


Citat: Vær den ændring du ønsker at se i verdenM. Gandhi

1 kommentar:

  1. Hvor har du dog ret, Kirsten. Det er "lige i øjet". Hvor ville jeg også ønske at en af regionerne ville have modet til at tænke ud af boksen. Disse piger og drenge er meget ofte cremen af den danske begavelse. Der går uendelige ressourcer tabt ved at fede op - tabe sig - fede op - tabe sig i en uendelig og ulykkelig dødsspiral.

    SvarSlet